Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Mens sana in corpore sano !
10 janvier 2007

10.01.2007

Hello !

Buf ! ieri a fost rau de tot , eu am un batrinel la care ii fac papa dar ii fac pentru zece zile, uh ieri ingrozitor nu ma intrebati ce am mincat, intrebati-ma ce nu am mincat ca este mai simplu, chiar ieri ma gindeam ar trebui sa invat sa fac papa si sa nu gust dar de unde cind scapi, scapi ca o nebuna buna de legat ...hi hi hi.

Astazi am mincat chec, fain asa....da eu stiu ca nu asa trebuia sa fac, ok, trebuie sa ma gindesc pozitiv ce a fost ieri si astazi uitam...am sa reusesc sint  capabila

Astazi am fost la doctor cu ingerasi mei, Alexandra are o ciuperca in gurita, asta este viata iar Adrian are polipi pe 23 ianuarie o sa stim daca il vor opera eu sper ca da ca sa terminam o data cu nasul infundat.

In rest...lene...pai da iar am dormit la ora unu, atita m-am fatait ca nu am reusit sa imi fac calendarul dar nici nu am reusit sa dorm mai devreme pina vineri am sa va prezint calendarul meu.

Ieri am facut o fapta buna...am facut painea wasa, reteta luata de pe culinar (www.culinar.ro/forum) va pun si voua reteta se merita de facut.

Paine Wasa din 1919

Painea "Knäckebröd" este foarte populara in tarile nordice. Se fac intinzind aluatul in placi subtiri care se inteapa pe alocuri si se coace la temperatura ridicata dupa care se lasa se se usuce. Se pastreaza asa timp indelungat. In Suedia au 85% din familii astfel de paine, in Germania 45%, in Franta 8%.

Astfel de paine se face de obicei din faina integrala, astfel painea are multe fibre si minerale. Sanatoasa, cu alte cuvinte.

Am vazut ca in Ro costa o multime de bani un pachet cu astfel de paine!

Deci, avem nevoie de:

50 g drojdie proaspata
500 ml lapte incalzit
1 lingurita sare
585 g faina de secara (1 litru)

100 unt inmuiat (incalzit putin)
+ 35 g faina de secara (0,5 dl)
+ 105 g faina alba (1,5 dl)

Se farimiteaza drojdia intr-un castron. Se adauga putin lapte dupa care se adauga restul, "dizolvind" drojdia.

Se adauga sarea si faina de secara

Se framanta si se lasa sa creasca circa 20 de minute (nu creste mult!):

Apoi se adauga untul (margarina), restul de faina de secara si faina alba. Se framanta. Aluatul nu trebuie sa fie prea tare. Se lasa la crescut circa 30 de minute.

Aluatul nu creste mult. Eu am lasat mai mult la crescut pentru ca am uitat sa pun cuptorul la incalzit.

Dupa ce a crescut se imparte aluatul in 4 bucati,se intinde fiecare bucata cu faina, se inteapa cu furculita(eu am folosit vatatorul de carne) 
Se taie bucati - eu am taiat 6 cm x 11 cm, se punin tava pe hartie de copt.

Se coc la 275 grade C cam 6 minute sau la cuptoare cu aer cald la 250 grade (nu stiu cate minute)

Se lasa sa se raceasca.

Mi-au iesit cam 40 de bucati

Adrian a mincat din painea asta ...mare lucru, el spune ca sint biscuiti, foarte bine este sanatos.

Va scriu mai tarziu pupici

Publicité
Publicité
Commentaires
C
Interesant ca ai facut wasa....as incerca si eu..Oricum e mai sanatoasa decat painea cumparata, pufoasa si fara valoare nutritiva.<br /> Chec? Sa te cert, parca asa ziceai nu? :) NU e bine sa mancam dulce, cu cat mancam mai multe dulciuri rafinate care dau un raspuns rapid al substantelor fericirii din creier, cu atat devenim mai dependenti de acea senzatie pe care incercam sa o reproducem ca drogatii...trist, dar adevarat. Incearca sa mananci fructele preferate sau sa bei multa apa sau sa mananci carbohidrati integrali.Acestia dau energie si hrana pentru celula nervoasa, dar nu ridica brusc glicemia si raspunsul nu e asa addictive.
Mens sana in corpore sano !
Publicité
Archives
Mens sana in corpore sano !
Publicité